Ads

Tuesday, March 3, 2009

Jangan Terlalu Kerap Beronani


Lelaki yang terlalu kerap melakukan masturbasi atau onani, iaitu ransangan organ seks yang dilakukan tanpa berhubungan kelamin. Tujuan utama dari kegiatan tersebut iaitu mencapai kepuasan atau melepaskan hasrat keinginan seksualnya dengan tidak melakukan hubungan seksual yang sebenarnya.


Secara psikologi, masturbasi dapat menimbulkan depresi dan gangguan emosional. Oleh kerana itu melakukan masturbasi untuk memuaskan diri sendiri sangat bertentangan dengan kehidupan seksual yang lazim. Orang yang sering kali atau terlalu kerap dan terbiasa melakukan masturbasi akan kehilangan potensinya untuk melakukan hubungan seksual secara normal.

Ia juga merupakan salah satu faktor yang menyumbang kepada masaalah disfungsi ereksi atau mati pucuk. Seperti kita ketahui bahawa seringkali 'keperkasaan' lelaki diidentifikasikan dengan kemampuannya dalam memenuhi keperluan seksual pasangannya. Jadi untuk mengekalkan keperkasaan anda hindari dari beronanani terlalu kerap untuk mengelakkan dari masaalah mati pucuk.


Dapatkan segera 2 ebook dibawah ini untuk menambah kehebatan anda diranjang!


No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda..

Related Posts with Thumbnails